brait ایران تاکسی زورگیری شناسایی ماشین پراید

brait: ایران تاکسی زورگیری شناسایی ماشین پراید خبر حوادث

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی خروج ارز از کشور جهت جلوگیری از مبادله ارز دیجیتالی ، میلیاردها دلار ضرر فیلترینگ تلگرام

    حامد نعمتی، کارشناس فناوری اطلاعات، راجع به فیلترینگ خبر رسان تلگرام می گوید: همان طور که می دانید در حکمی که جهت فیلترینگ خبر رسان تلگرام صادر شده است بود، ای

    خروج ارز از کشور جهت جلوگیری از مبادله ارز دیجیتالی ، میلیاردها دلار ضرر فیلترینگ تلگرام

    میلیاردها دلار ضرر فیلترینگ تلگرام/ خروج ارز از کشور جهت جلوگیری از مبادله ارز دیجیتالی

    عبارات مهم : ایران

    حامد نعمتی، کارشناس فناوری اطلاعات، راجع به فیلترینگ خبر رسان تلگرام می گوید: همان طور که می دانید در حکمی که جهت فیلترینگ خبر رسان تلگرام صادر شده است بود، این عبارت ذکر شده است بود که این فیلترینگ باید به گونه ای انجام شود که با هیچ راه دیگری نتوان از خبر رسان تلگرام استفاده کرد. طبیعی است که این به معنی دستوری جهت مقابله با فیلترشکن ها هم بود و اگر بخواهیم نگاهی به اوضاع فیلترشکن ها در ماه های اخیر بیندازیم، کاملا مشخص است که تلاش می شود از فعالیت آنها جلوگیری شود؛ ولی اینکه از نظر فنی چنین کاری ممکن است یا نه، پاسخش این است که ممکن هست، ولی هزینه مادی و معنوی اش به اندازه ای بالاست که می توانیم آن را نشدنی حساب کنیم.

    خروج ارز از کشور جهت جلوگیری از مبادله ارز دیجیتالی ، میلیاردها دلار ضرر فیلترینگ تلگرام

    برای ایجاد محدودیت در فعالیت این فیلترشکن ها مورد نیاز است بسیاری از «آی.پی» ها، پورت ها و پروتکل ها محدود شوند که می تواند به معنی ازکارافتادن امکانات فنی بسیاری از سایت ها و حتی سامانه های دولتی و نیمه دولتی باشد. جهت اینکه درک درستی از این عنوان داشته باشیم باید بدانیم که «وی.پی.ان» ها به خودی خود چیز بدی نیستند و به معنای راحت و همه فهم آن، یک کانال ارتباطی بین کاربر و یک شبکه هستند که این شبکه می تواند به اینترنت متصل باشد یا نباشد.

    در واقع کاربرد مهم وی.پی.ان ها کمک به شرکت ها و شرکت ها بوده است تا بتوانند در یک شبکه مجزا به کارمندان خود این امکان را بدهند که با هم در ارتباط باشند یا به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند. چنین استفاده ای از وی.پی.ان ها در کشور عزیزمان ایران نیز مرسوم است و بسیاری از شرکت های دولتی و شخصی از این امکان جهت دورکاری کارمندان یا مصون نگه داشتن اطلاعاتشان از دیگران استفاده می کنند.

    حامد نعمتی، کارشناس فناوری اطلاعات، راجع به فیلترینگ خبر رسان تلگرام می گوید: همان طور که می دانید در حکمی که جهت فیلترینگ خبر رسان تلگرام صادر شده است بود، ای

    در کنار آن وی.پی.ان ها می توانند به فیلترشکن هم تبدیل شوند، یعنی شما شبکه ای ایجاد کنید که سرورش در خارج از کشور باشد و بازدیدکنندگان با اتصال به وی.پی.ان شما از طریق این شبکه به اینترنت کشور میزبان متصل شوند؛ جهت مثال می توان یک سرور در آلمان قرار داد و بعد از کشور عزیزمان ایران به آن متصل شد و از اینترنت آلمان استفاده کرد. حالا ممکن است بعضی سایت ها در کشور میزبان شما هم فیلتر باشند که در این صورت جهت شما در دسترس نمی مانند یا جهت مثال ممکن است سایت هایی در کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور در دسترس نباشند و امکان اتصال شما به آنها وجود نخواهد داشت.

    در واقع در این شیوه شما محدودیت های اینترنت کشور میزبان را می پذیرید تا از محدودیت های اینترنت کشور خود فرار کنید و طبیعی است که بسیاری از سایت هایی که در کشور عزیزمان ایران فیلتر هستند در کشور میزبان فیلتر نباشند و احساس آزادی عمل بیشتری بکنید.

    این کارشناس فناوری اضافه می کند: در واقع سخنان وزیر راجع به نگرانی از امنیت این فیلترشکن ها از این جهت درست است که ما نمی دانیم کسانی که این خدمت را به ما ارائه می کنند تا چه حد می خواهند از اطلاعات ما استفاده کنند. آیا آنها واسطه ای امین خواهند بود و فقط به ردوبدل کردن اطلاعات می پردازند و در ازای آن مبلغی را دریافت می کنند؟ آنها که مجانی این خدمات را ارائه می کنند چه نفعی از این کار دارند؟

    خروج ارز از کشور جهت جلوگیری از مبادله ارز دیجیتالی ، میلیاردها دلار ضرر فیلترینگ تلگرام

    حقیقت این است که کمترین استفاده ای که می توان از این اطلاعات کرد، بررسی سایت هایی است که بازدیدکنندگان به آن مراجعه کرده اند. چنین اطلاعات راحت ای از نظر شرکت های تبلیغاتی بسیار ارزشمند هست، چراکه به کمک آن می توانند واکنش‌ها مخاطبان را تحلیل کنند و آنچه را مردم به آن علاقه مند هستند بشناسند. در سطح ساده، یک کامپیوتر معمولی در یک کشور خارجی می تواند به شما این خدمت را ارائه کند، ولی هنگامی که تعداد بازدیدکنندگان اوج می رود هزینه نگهداری چنین سروری زیاد کردن پیدا می کند و طبیعی است که هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نگیرد و چنین هزینه ای را رایگان و بدون چشمداشت نپردازد.

    در این بین ممکن است بعضی بگویند جهت ما اهمیت ندارد که کسی بداند ما از چه سایت هایی دیدار می کنیم یا به چه چیزهایی علاقه مند هستیم و این از نظر تک تک بازدیدکنندگان بی اهمیت باشد، ولی در مقام یک مدیر مسئول در کشور، هنگامی که این اطلاعات در کنار هم قرار می گیرند و توانایی تحلیل پیدا می کنند، بسیار ارزشمند هستند و از این نظر می توان گفت ضرر نشت این اطلاعات و قدرت تحلیل حاصل از آن خیلی زیاد از ضرری است که یک خبر رسان می تواند داشته باشد. در برابر ارائه دهندگان این خدمات هم با بازاری روبه رو هستند که میلیون ها مشتری دارد و این مشتریان و پولی که جهت خرید فیلترشکن می پردازند به ارائه دهندگان خدمات این امکان را می دهد که سرورهای قدرتمندتری در اختیار بگیرند و سهم بیشتری از این بازار که میلیاردها تومان گردش مالی دارد داشته باشند.

    حامد نعمتی، کارشناس فناوری اطلاعات، راجع به فیلترینگ خبر رسان تلگرام می گوید: همان طور که می دانید در حکمی که جهت فیلترینگ خبر رسان تلگرام صادر شده است بود، ای

    محدودیت کامل فیلترشکن ها باعث مختل شدن اینترنت می شود

    نعمتی همچنین راجع به امکان فنی ایجاد محدودیت در فعالیت فیلترشکن ها می گوید: به یاد دارم در سال 1388 چنین تجربه ای در کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاد و محدودیت هایی مقطعی، ولی جدی جهت فعالیت این فیلترشکن ها به وجود آمد که البته منجر به اختلالات شدید در اینترنت کشور شد؛ چراکه بسیاری از شرکت و شرکت ها از همین پورت ها و پروتکل ها استفاده می کنند. مسئله بعدی جهت کسانی ایجاد خواهد شد که در حوزه فناوری اطلاعات در کشور عزیزمان ایران فعال هستند و به اجبار از بعضی خدمات خارجی استفاده می کنند.

    مثلا خیلی از شرکت ها از سرویس های شرکت گوگل یا آمازون استفاده می کنند و تلاش جهت محدودکردن فیلترشکن ها می تواند باعث ازکارافتادن سایت ها و خدمات این شرکت های ایرانی شود؛ مانند آنچه که در روسیه رخ داد و محدود کردن بعضی خدمات شرکت آمازون که خبر رسان تلگرام از آن استفاده می کرد، باعث ازکارافتادن سایت های روسی شد. در واقع هنگامی که گزینه فیلترینگ مطرح می شود، خودبه خود در یک دوراهی بین قبول خطرات استفاده از فیلترشکن ها یا مختل کردن کل اینترنت قرار می گیریم که یک دوراهی غلط است.

    خروج ارز از کشور جهت جلوگیری از مبادله ارز دیجیتالی ، میلیاردها دلار ضرر فیلترینگ تلگرام

    خروج ارز، نتیجه تلاش جهت جلوگیری از خروج ارز؟!

    زمانی که تلاش ها جهت فیلترینگ خبر رسان تلگرام شروع شد، یکی از دلایلی که جهت این فیلترینگ ذکر می شد، خطر خروج ارز از کشور به علت فعالیت های اقتصادی خبر رسان تلگرام بود؛ حالا ولی نگاهی به بازار پرسود فیلترشکن ها که پررونق تر هم شده، نشان می دهد در عمل فیلترینگ خبر رسان تلگرام زیاد از خود خبر رسان تلگرام ارز از کشور خارج کرده هست. سایت هایی که امروز فیلترشکن می فروشند، از آنجا که باید هزینه سرورهای خود را در خارج از کشور بپردازند، نیازمند انتقال پول به خارج هستند، ولی در شرایطی که فعالیت آنها در داخل کشور غیرقانونی هست، چاره ای ندارند جز اینکه از روش های جایگزین جهت این انتقال پول استفاده کنند.

    برای مثال، بعضی از سایت هایی که فیلترشکن می فروشند از شما می خواهند با خرید اکانت یا شارژکردن حسابتان در یک سایت خارجی که فعالیتش در کشور عزیزمان ایران مجاز هست، کد خریداری شده است را در اختیارشان قرار دهید. به این ترتیب، فروشندگان فیلترشکن با این کدها می توانند سرمایه جمع شده است در سایت واسط را در داخل یا خارج از کشور بفروشند و امکان ردگیری آن نیز وجود نداشته باشد.

    تنها جهت نمونه، یکی از سایت های فارسی زبان فروش فیلترشکن که اکانت های یک ماهه خود را هفت هزار تومان و اکانت های یک ساله خود را 51 هزار تومان می فروشد، از دی ماه سال گذشته تا امروز 600 هزار پله در جدول پربازدیدترین سایت های دنیا رشد کرده هست. حال تصور کنید صدها هزار نفر امروز جهت استفاده از اینترنت بدون فیلتر از این سایت ها خرید انجام می دهند و کمترین مبلغی که جهت استفاده محدود از فیلترشکن می پردازند، یک دلار هست. تخمین میزان ارزی که به این شیوه از کشور خارج می شود ممکن نیست، ولی با یک حساب سرانگشتی می توان گفت درحال حاضر میلیون ها دلار ارز به واسطه همین فیلترینگ از کشور خارج می شود.

    فیلترینگ یک خبر رسان به نام تلگرام، یک سوی داستان است و مبارزه با فیلترشکن ها یک سوی دیگر. فیلترینگ در کشور عزیزمان ایران سابقه ای طولانی دارد و طبیعی است بسیاری از مردم استفاده از انواع فیلترشکن ها را آموخته باشند. در این بین، نگاهی به اوضاع اینترنت نشان می دهد بسیاری از سایت های اینترنتی در کشور عزیزمان ایران فیلتر هستند.

    اگرچه هرگز آمار دقیقی راجع به تعداد صفحات اینترنتی فیلترشده در کشور عزیزمان ایران منتشر نشده، ولی بعضی اعداد در خلال گفت وگو و اظهارنظرهای مسئولان انتشار یافته است که آمار بیش از پنج میلیون صفحه اینترنتی در سال 87 و فیلترینگ ماهانه هزارو 500 سایت در سال 92 بعضی از آنهاست. بررسی ها نشان می دهد نزدیک به نیمی از 500 وب سایت پربازدید دنیا در کشور عزیزمان ایران فیلتر هستند و از میان 15 سایت پربازدید جهان، فقط هفت سایت در کشور عزیزمان ایران در دسترس هستند که از این تعداد، دو سایت دسترسی محدودی دارند. هشت سایت از این 15 سایت به کلی در کشور عزیزمان ایران فیلتر هستند و جالب اینکه از میان این 15 سایت اینترنتی، فقط یک سایت به انتشار محتوای بزرگسال می پردازد و به دلایل اخلاقی فیلتر شده است است.

    شرق

    واژه های کلیدی: ایران | تلگرام | ایرانی | اطلاعات | تلگرام ک | استفاده | اطلاعات | اینترنت | اینترنتی | فیلترینگ | فیلترینگ تلگرام


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار