brait ایران تاکسی زورگیری شناسایی ماشین پراید

brait: ایران تاکسی زورگیری شناسایی ماشین پراید خبر حوادث

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است است/ روند تسلیحاتی غرب آسیا دلواپس کننده است ، عراقچی

    معاون وزیر امور خارجه گفت: هم اکنون برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است هست. هیچ جایگزینی جهت برجام در منطقه نیست و اگر آمریکا بخواهد آن را پاره کند باید پاسخ

    برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است است/ روند تسلیحاتی غرب آسیا دلواپس کننده است ، عراقچی

    عراقچی: برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است است/ روند تسلیحاتی غرب آسیا دلواپس کننده است

    عبارات مهم : امنیت

    معاون وزیر امور خارجه گفت: هم اکنون برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است هست. هیچ جایگزینی جهت برجام در منطقه نیست و اگر آمریکا بخواهد آن را پاره کند باید پاسخ دهد که آیا خاورمیانه بدون برجام منطقه ای امن تر است یا نه.

    به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی روز چهارشنبه در سمینار بین المللی روندهای تسلیحاتی و امنیت منطقه ای درغرب آسیا اظهار داشت: روندهای تسلیحاتی در منطقه غرب آسیا دلواپس کننده است.

    برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است است/ روند تسلیحاتی غرب آسیا دلواپس کننده است ، عراقچی

    وی در توضیح نظر خود به تبیین این مساله در سه حوزه تسلیحات متعارف، تسلیحات غیرمتعارف و تسلیحات غیرمتقارن اشاره کرد.

    عراقچی گفت: در حوزه تسلیحات متعارف واقع امر این است که غرب آسیا به بزرگترین بازار تسلیحاتی دنیا تبدیل شده است است به طوری که از سال 2012 فروش تسلیحات در دنیا 10 درصد زیاد کردن یافته است که این امر بعد از جنگ سرد بی سابقه است.

    معاون وزیر امور خارجه گفت: هم اکنون برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است هست. هیچ جایگزینی جهت برجام در منطقه نیست و اگر آمریکا بخواهد آن را پاره کند باید پاسخ

    معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه اضافه کرد: یک سوم از این تسلیحات از سوی آمریکا، یک چهارم از سوی روسیه و بقیه به وسیله چین و بعضی از کشورهای اروپایی تامین می شود.

    وی بزرگترین بازار تسلیحات متعارف را خاورمیانه بیان کرد و اظهار داشت: بزرگترین خریداران تسلیحات متعارف عربستان، قطر، امارات و ترکیه هستند.

    عراقچی میل به غرب به فروش سلاح و منافع اقتصادی سرشار آن را از جمله عواملی بیان کرد که زمینه ساز میل به آن ها به ایجاد بحران و تنش و امنیت سازی در منطقه خاورمیانه است.

    برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است است/ روند تسلیحاتی غرب آسیا دلواپس کننده است ، عراقچی

    وی یادآور شد در بحران های پی در پی و درگیری های منطقه در همه جا ردپای فروشندگان سلاح را می توان دید.

    معاون وزیر امور خارجه خلا امنیتی را علت دیگر زیاد کردن بی سابقه فروش سلاح های متعارف در منطقه خواند و در ادامه به تهدیدات تازه ناشی از تروریسم اشاره کرد که زمینه را جهت فروش تسلیحات زیاد فراهم کرده است.

    معاون وزیر امور خارجه گفت: هم اکنون برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است هست. هیچ جایگزینی جهت برجام در منطقه نیست و اگر آمریکا بخواهد آن را پاره کند باید پاسخ

    عراقچی پرسشها داخلی کشورها و نگرانی آن ها از آینده خود را علت دیگر زیاد کردن خریدهای تسلیحاتی در منطقه بیان کرد و گفت:عاملی که اخیرا اضافه شده است است میل به بعضی کشورها جهت جلب نظر رییس جمهور تازه آمریکا و خرید سیاست های آمریکا با پول های نفتی و معاملات تسلیحاتی است.

    وی با اشاره به قرارداد 400 میلیارد دلاری آمریکا و عربستان گفت : قول خرید 400 میلیارد دلار تسلیحات داده می شود جهت اینکه نخستین سفر ترامپ به یک کشور مشخص باشد و هنگامی که هم به این کشور سفر می کند به بقیه رهبران خیلی روشن می گوید که آیا شما نمی خواهید از این سلاح های قشنگ بخرید.

    برجام بخشی از نظام عدم اشاعه شده است است/ روند تسلیحاتی غرب آسیا دلواپس کننده است ، عراقچی

    معاون وزیر امور خارجه افزود: از همه این ها مهمتر نگرانی هایی است که بعضی از کشور های منطقه نسبت به محور مقاومت پیدا کرده اند و فکر می کنند مقابله با محور مقاومت با خرید تسلیحات زیاد و مجهز کردن خود به سلاح زیاد امکان پذیر است.

    وی یادآور شد: در هر حال مجموعه این عوامل باعث شده است است که غرب آسیا شاهد مسابقه تسلیحاتی بسیار سنگین بین کشورها باشد و خاورمیانه به بزرگترین بازار تسلیحات خارجی تبدیل شود.

    ** سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی

    عراقچی افزود: در این بین رژیم صهیونیستی هم به سیاست خود ادامه می دهد به طوری که بیش از 18 میلیارد دلار هزینه نظامی این رژیم است و با سیاست هایی که اتخاذ شده است درگیری ها در منطقه به سمت اهداف غیرصهیونیستی سوق داده می شود و در این فضا این رژیم به سیاست خود ادامه می دهد.

    معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در حوزه سلاح های نامتعارف، برآورد ها نشان می دهد که رژیم صهیونیستی بین 85 تا 400 کلاهک هسته ای دارد. اگر غرب آسیا را هم در این منطقه حساب کنیم کلاهک های پاکستان هم حدود 100 کلاهک برآورد می شود و البته گفته می شود مواد مورد نیاز جهت تامین 200 کلاهک را دارد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش به ایده خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای اشاره کرد و گفت: این ایده شاید از دهه هفتاد در منطقه مطرح بوده و مصر و کشور عزیزمان ایران بنیانگذار این ایده بوده اند با این حال مانع مهم رژیم صهیونیستی بود که اجازه نداد منطقه عاری از سلاح های هسته ای شکل بگیرد.

    معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: در کنفرانس بازبینی NPT در سال 2010 این ایده به طور جدی مطرح و قرار شد در سال 2012 کنفرانس بین المللی در این خصوص شکل بگیرد ولی با کارشکنی رژیم صهیونیستی و حمایت های امریکا این امر محقق نشد.

    عراقچی گفت: تلاش ها ادامه یافت تا در سال 2015 و نوبت بعدی کنفرانس بازبینی برگزار شود که این کنفرانس هم شکست خود و رژیم صهیونیستی اجازه نداد این ایده به جایی برسد.

    وی گفت احتمال شکست مجدد کنفرانس بازبینی در سال 2020 هم وجود دارد با این حال تمهیداتی اندیشیده شده است تا از شکست آن جلوگیری کنند.

    ** استفاده جریانات تروریستی از سلاح های شیمیایی

    عراقچی در ادامه به سلاح های شیمیایی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و مصر عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی نیستند و سوریه هم عضو این کنوانسیون نبود و سلاح شیمیایی داشت ولی در جریان بحران اخیر سوریه به عضویت کنوانسیون در آمد و سلاح ها ی خود را نابود کرد.

    معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: با این حال هنوز هم در سوریه گاه و بی گاه از این سلاح ها استفاده می شود و مهم دسترسی تروریست ها به این سلاح است.

    وی با بیان اینکه دلایل روشنی جهت استفاده جریانات تروریستی و داعش از سلاح های شیمیایی وجود دارد اظهار داشت: سوریه جهت جلوگیری از بهانه جویی به عضویت این کنوانسیون در آمده است.

    ** برجام؛ تنها تحول مثبت

    این دیپلمات عالی رتبه کشورمان به سلاح های نامتعارف و نگرانی های ناشی از آن اشاره کرد و گفت تنها تحول مثبت در این حوزه برجام است و برجام توافقی است که در حوزه عدم اشاعه صورت گرفته است.

    به گفته عراقچی ، برجام توافقی است که در آن یک کشور به اراده خود نسبت به عدم دست یابی به سلاح هسته ای اعتماد سازی می کند و در برابر حق آن کشور جهت استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و اجرای آن به رسمیت آشنا می شود.

    وی یادآور شد: کشور عزیزمان ایران فقط جهت سال های محدودی، محدودیت هایی را پذیرفته است تا ماهیت صلح آمیز برنامه خود را نشان دهد و در برابر به حق جمهوری اسلامی جهت استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بخصوص در حوزه غنی سازی احترام گذاشته شود.

    عراقچی اضافه کرد: این امر به وسیله شورای امنیت مورد پذیرش واقع شد، ما سابقه نداریم که شورای امنیت به کشوری چراغ سبزی بدهد مگر در قطعنامه 2231 جهت ایران.

    ** غنی سازی یک روز هم تعطیل نشد

    وی با بیان اینکه جهت یک روز هم غنی سازی در کشور عزیزمان ایران تعطیل نشد، گفت: برجام به غنی سازی احترام می گذارد و شورای امنیت هم به کشورها توصیه می کند که در بخش صلح آمیز با کشور عزیزمان ایران همکاری کند.

    معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: ضمیمه 3 برجام مربوط به همکاری های صلح آمیز هسته ای با کشور عزیزمان ایران است و این کارها مشروع شده است هست، در واقع شورای امنیت برنامه کشور عزیزمان ایران را از یک برنامه ممنوعه به یک برنامه مشروع به شمول غنی سازی تبدیل کرده و به آن احترام می گذارد و در برابر کشور عزیزمان ایران جهت وقت محدود اقداماتش را محدود می کند تا اعتماد سازی کند.

    ** بدون برجام کلیت نظام عدم اشاعه به خطر می افتد

    وی اضافه کرد: تمام محدودیت ها دو مشخصه دارد، نخست اینکه دوره زمانی محدود دارد و هیچکدام دائمی نیست و دیگر این که هیچ نیازی از کشور را تعطیل نمی کند و محدودیت ها بعد از یک دوره زمانی که نیازهای ما هم از آن سال ها شروع می شود، برداشته می شود.

    رییس ستاد پیگیری اجرای برجام با تبیین ابعاد و پیامدهای منطقه ای و بین المللی برجام اظهار داشت: برجام بخشی از رژیم عدم اشاعه شده است و اهمیت آن از بحث هسته ای کاملا فراتر رفته هست. بدون برجام کلیت نظام عدم اشاعه به خطر می افتد و جهت همین جامعه بین الملل از آن حمایت می کند.

    وی یادآور شد: بنابراین برجام مسئله ای فراتر از کشور عزیزمان ایران و حتی منطقه است ؛ بحث نظام عدم اشاعه است و اینکه می شود با مذاکره، تفاهم و اعتماد سازی به نقطه ای رسید که کشوری تعهد کند به سمت سلاح ممنوعه نرود و در برابر حق آن کشور مورد شناسایی و احترام واقع شود.

    عراقچی تصریح کرد: در واقع توازنی بین حقوق و تکالیفی که در NPT هست، در برجام کاملا رعایت شده است است.

    ** انتحاریون و سلاح های نامتقارن

    وی در بخشی دیگری از سخنانش به سلاح های نامتقارن اشاره کرد و اظهار داشت: این سلاح ها، سلاح هایی هستند که به وسیله گروه های تروریستی استفاده می شود و در یک عملیات انتحاری فردی می تواند کاری بکند که شلیک موشک نمی تواند انجام دهد.

    معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: فرد انتحاری می تواند در حساسترین نقاط و بین جمعیت خود را منفجر کند، در این حوزه یک وانت می تواند به سلاح تبدیل شود و این ها مفاهیم و ابزارهای جدیدی جهت کشتن دیگران است که متاسفانه منطقه ما درگیر این پدیده است.

    عراقچی توسعه نیافتگی، فقر و فاصله طبقاتی از جمله معضلات منطقه بیان کرد و افزود: گزارش توسعه منابع انسانی نشان می دهد که در منطقه غرب آسیا وضع چگونه است و نتیجه های خطرناک آن را می توان مشاهده کرد. مجموع درآمدهای بیست کشور عربی از تولید ناخالص یک کشور کوچک اروپایی کمتر است.

    وی گفت توسعه نیافتگی همراه با جمعیت جوان و معضلاتی که در منطقه وجود دارد و رژیم های سرکوبگر از معضلات دیگری است که نتیجه های آن را در جنگ یمن، سوریه، بحرین، لبنان، عراق می توان دید.

    معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: کره ای ها در دیدارهایی که با هم داریم از اوضاع شبه جزیره کره گلایه می کنند ولی من به آن ها می گویم شما دلواپس نباشید و خدا را شاکر هم باشید آیا که در منطقه ما چندین کره وجود دارد که با هم می جنگند.

    وی در ادامه به تنش های جدیدی اشاره کرد که در منطقه ایجاد شده است است و اظهار داشت: این تنش ها بین کشورهایی ایجاد می شود که کسی انتظار ندارد جهت مثال بحران قطر و عربستان کاملا غیرمنتظره بود و حتی بدبین ترین تحلیلگران فکر نمی کردند که اوضاع قطر و عربستان این چنین شود.

    عراقچی گفت: اشتباه محاسباتی متعدد بازیگران بخصوص عربستان در یمن، سوریه، حمایت از گروه های تروریستی و اخیرا در لبنان از جمله مسائلی است که در منطقه وجود دارد.

    وی تاکید کرد: عربستان در قضیه لبنان اشتباه کاملا فرزند گانه ای کرد و البته به اعتراف منابع غربی خردمندترین بازیگر منطقه ، کشور عزیزمان ایران بوده است.

    ** برجام تنها تجربه حل یک بحران پیچیده از طریق مذاکره

    عراقچی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این اوضاع تنها تجربه ای که وجود دارد و یک بحران پیچیده با مذاکره حل شده است است برجام است و این تجربه ای است که جامعه بین الملل نمی خواهد آن را دست بدهد.

    وی گفت: برجام پیمان مستحکمی است و استحکام آن را می بینید که 10 ماه است ترامپ می خواهد آن را پاره کند ولی نمی تواند، علت اول این است که برجام متکی به قطعنامه شورای امنیت و حتی بیشتر، قطعنامه شورای امنیت است.

    معاون وزیر امور خارجه افزود: برجام بخشی از قطعنامه و تصمیم شورای امنیت شرکت ملل هست، قعطنامه 2231 بزرگترین و طولانی ترین قطعنامه شورای امنیت است که 160 صفحه دارد و اگر آمریکا بخواهد آن را نقض کند و پاره کند قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.

    عراقچی علت دیگر پایداری و دوام برجام را حمایت جامعه بین الملل و اروپا بیان کرد و افزود: علت دیگر پایبندی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است که هیچ بهانه ای دست هیچ کس نداده است و 9 گزارش پی در پی آژانس پایبندی کشور عزیزمان ایران را قبول کرده است و هوشمندی کشور عزیزمان ایران باعث شده است است که آمریکا در انزوا قرار گرفته است.

    عراقچی گفت آمریکایی ها تصور می کنند جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام به مراتب نیرومند تر از گذشته شده است است.

    معاون وزیر امور خارجه افزود جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با برجام، با اعتماد به نفس و پذیرش بی المللی به جامعه بین الملل بازگشته است و سیاست خود را جهت صلح به کار می برد.

    ** کشور عزیزمان ایران بعد از برجام هم به سیاست های ضد سلطه ادامه می دهد

    معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران بعد از برجام سیاست ضد سلطه خود را ادامه می دهد و این سیاست عوض کردن نکرده است گفت: برجام باعث شده است است کشور عزیزمان ایران نفت خود را بفروشد ؛ کشتی ها و هواپیماهایش راه بیفتند؛ بانکهایش با سختى ها و آسانى ها فعالیت را گسترش دهند.

    وی افزود: اینکه آیا آمریکا نمی تواند برجام را پاره کند به این علت مهمتر است که جایگزینی جهت آن نیست برجام بخشی از نظام عدم اشاعه و بخشی از قطعنامه شورای امنیت است که جایگزینی ندارد.

    عراقچی تصریح کرد: هیچ جایگزینی جهت برجام در منطقه نیست، آمریکا اگر فکر می کند برجام بدترین توافق در تاریخ آمریکا است و اگر بخواهد آن را پاره کند باید پاسخ دهد که آیا خاورمیانه بدون برجام منطقه ای امن تر است یا نه.

    رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: این توصیه ای است که رییس جمهوری هم در سخنان خود در شرکت ملل به ظرافت بیان کرد که اگر کسی تصور می کند خاورمیانه بدون برجام منطقه باثبات تری است امتحان کند.

    ** منافع اقتصادی اروپا در حفظ برجام موثر نیست

    وی ادامه داد: این اوضاع منطقه و تحولی که برجام ایجاد کرده ، اروپا را به طور مشخص به این نتیجه رسانده است که برجام با امنیت منطقه سر و کار دارد.

    عراقچی افزود: کسانی که فکر می کنند اروپا به خاطر منافع اقتصادی از برجام حمایت می کند، اشتباه می کنند، بازار کشور عزیزمان ایران در برابر بازار آمریکا خیلی کوچک است و هیچ اروپایی حاضر نمی شود به خاطر تجارت با ایران، بازار آمریکا را از دست بدهد.

    معاون وزیر امور خارجه یادآور شد اروپایی ها جرائم سنگینی پرداخت کردند تا بازار آمریکا را از دست ندهند، آمریکا، اروپا را مخیر کرده است که بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا یکی را گزینش کند، بنابراین بحث اقتصادی مطرح نیست.

    وی اضافه کرد: اگر به آخرین بیانیه شورای وزیران و سران اتحادیه اروپا مراجعه کنید به طور مشخص برجام را به امنیت اروپا گره زدند. آنها درک می کنند که بدون برجام امنیت خاورمیانه مثل سابق نمی شود و هر تنش تازه در خاورمیانه تبعات تازه جهت همه و بویژه اروپا دارد.

    این دیپلمات عالی رتبه کشورمان گفت: آمریکا هم قطعا درک می کند که اگر برجام را از بین ببرند باید بگوید که آیا خاورمیانه بدون برجام امن و باثبات است یا نه.

    ** ریشه ناامنی منطقه باید به درستی آشنا شود

    وی تصریح کرد سیاست کشور عزیزمان ایران در غرب اسیا مبتنی بر صلح و ثبات و آرامش است و ما از هر گونه سیاستی که به کم کردن تنش و درگیری منجر شود استقبال می کنیم و حتما در آن همکاری خواهیم کرد ولی ریشه ناامنی و عدم ثبات در منطقه را باید به درستی شناخت.

    عراقچی سیاست های رژیم صهیونیستی را ریشه ناامنی و عدم ثبات در منطقه عنوان کردو اظهار داشت اگر محور مقاومت باید تقویت شود، جهت مقابله با منشا مهم بی ثباتی در منطقه است که به اعتقاد ما رژیم صهیونیستی و شاخ و برگ های آن یعنی گروه های تروریستی است که دائم منطقه را به سمت بحران می برد.

    وی گفت: تقویت محور مقاومت، تقویت صلح و ثبات است آیا که محور مقاومت با ناامنی مقابله می کند، متاسفانه بعضی از کشورهای منطقه این توصیه را درک نکردند و منطقه را به سمتی می برند که برنده نهایی آن رژیم صهیونیستی خواهد بود.

    عراقچی در آخر گفت منطقه باید به سمت ثبات برود و باید با ریشه مهم ناامنی برخورد شود، اگر محور مقاومت مورد حمایت کشور عزیزمان ایران است جهت این است که هیچ راهی جهت صلح و ثبات در منطقه جز مقاومت وجود ندارد.

    به گزارش ایرنا، سمینار بین المللی روندهای تسلیحاتی و امنیت منطقه ای در غرب آسیا با همکاری پژوهشکده مطالعات منطقه ای دانشگاه شهید بهشتی و کنفرانس امنیتی پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شده است است.

    واژه های کلیدی: امنیت | ایران | عراقچی | آمریکا | آمریکایی | سید عباس عراقچی | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار